Довідка за 2017 рік

В управлінні охорони здоров’я  облдержадміністрації проводиться робота по забезпеченню конституційного права громадян на звернення громадян.

До управління охорони здоров’я облдержадміністрації за 2017 рік надійшло 670 заяв, звернень і скарг громадян. Якщо у 2010 році одержано – 690, 2011 – 592, 2012 – 764, 2013 – 728, 2014 – 847, 2015 – 925 то у 2016 – 834.

Керівництвом управління охорони здоров’я облдержадміністрації під час проведення особистих прийомів прийнято 105 громадян, у минулому році за цей період прийнято 115 (17,16%) громадян.

За місцем надходження звернень громадян змін практично не відбулось. З облдержадміністрації надійшло – 168 або (25,07 % ) звернень, (2016 – 228 або 27,33%), з Міністерства охорони здоров’я України – 109 або (16,27 %), (2016 – 161). Від народних депутатів України надійшло – 17 (2016 – 29) звернень, з обласної ради – 1 (2016 – 7). В тому числі з урядової «гарячої телефонної лінії» облдержадміністрації та Міністерства охорони здоров’я України надійшло 104 зверненя, (2016 – 200), як правило, розгляд їх здійснювався 3-5 робочих днів.

Збільшилася кількість звернень з прокуратури – 18 (2,6 %), (2016 – 10).

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» управлінням охорони здоров’я  облдержадміністрації за 2017 рік одержано 57 (2016 – 51) запитів на інформацію. Запити розглянуті у встановлені терміни згідно чинного законодавства.

Безпосередньо до управління охорони здоров’я облдержадміністрації надійшло 354 (52,8 %), (2016 році – 394) звернення, 3 подяки та 10 звернень, що стосується незадовільного медичного обслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах та стаціонарах, 73 (10,8 %) звернення про неправомірні дії медичних працівників. За фактом розгляду скарг та звернень проводились комісійні розслідування із залученням, головних спеціалістів та головних позаштатних спеціалістів відповідного профілю управління охорони здоров’я облдержадміністрації.

Із загальної кількості (834) звернень вирішено позитивно 143 або 21,3 %, (2016 – 203). Надано роз’яснення на 495 або 73,8 % звернення, (2016 – 579). На внутрішньому контролі перебуває 32 звернення, в стадії 16.

         Найбільша увага приділялась розгляду звернень пільгових категорій населення: від ветеранів та інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки – 111 (16,5%) звернень, а за минулий рік отримано 85. Результати їх розгляду позитивні.

Переважна кількість заяв, звернень та скарг отримано від жителів м. Луцька – 147 (21,9 %), з м. Ковель – 43 (6,4 %), з м. Володимир-Волинський – 27 (4,2 %) з Ківерцівського  району отримано – 24 (3,5 %), Володимир-Волинського – 14 ( 2,8 %), Горохівського – 19 (2,8 %), з м. Нововолинська одержано – 38 (5,6 %), з Маневицького – 27 (4,2 %). З Луцького району надійшло – 69 (10,2 %), Ковельського – 18 (2,6 %), Любомльського – 17 ( 2,5 %), Іваничівського – 9 ( 1,3 %), Камінь-Каширського – 29 (4,3 %), Любешівського – 15 (2,2 %), Старовижівського –12 (1,7 %), Ратнівського – 18 (2,6 %), Локачинського – 5 (0,7%), Рожищенського – 12 (1,7 %), Турійського – 7 (1 %), З Шацького району надійшло два звернення. З інших регіонів надійшло 118 (17,61 %) звернень.

Аналізуючи структуру звернень за видом надання  медичної допомоги, варто відзначити що більшість з них стосується  лікування 148, що становить 22,08 %, (2016 – 235); щодо встановлення або зміни групи інвалідності надійшло 38 звернень (5,67 %), тоді як в (2016 році – 42,); про забезпечення ліками та виробами медичного призначення надійшло 88 (13,13 %), (2016 – 61); про суглобопротезування – 61(9,1 %), (2016 –70); про зубопротезування – 4 (0,59 %); про оздоровлення та санаторно-курортне лікування надійшло 5 – (0,74 %) звернень; про реорганізацію закладів охорони здоров’я області надійшло одне звернення; про підготовку кадрів надійшло два звернення; про проходження інтернатури три звернення; про зміну призначення молодим спеціалістам надійшло – 12 (1,79 %) звернень; про забезпечення слуховим апаратом надійшло 4 – (0,59 %) звернення; з  інших питань – 439 (52,6%) звернень.

Колективних надійшло 5 звернень у 2016 році 16 звернень.

Розгляд звернень здійснюється у визначенні законодавством терміни.

Зменшилась кількість повторних звернень, що становить 30 звернень (в 2016 році – 43 звернення), які надходили переважно з Міністерства охорони здоров’я України та облдержадміністрації з приводу надання матеріальної допомоги на лікування, забезпечення медикаментами та інші. Питання розглядались на апаратних та оперативних нарадах.  

Відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян» рішення колегії обласної державної адміністрації від 25 лютого 2016 року № ½ «Про підсумки роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації за 2015 рік», з метою недопущення формального, несвоєчасного розгляду звернень, що надходять в управління охорони здоров’я облдержадміністрації було видано наказ від 22 бернезня 2016 року №106-од «Про удосконалення роботи із зверненнями громадян» в якому зобовязано головних лікарів лікувально – профілактичних закладів області узяти під особистий контроль розгляд звернень і забезпечення першочергового особистого прийому учаісників АТО, членів їх сімей та пільгової категорії громадян і приділяти особливу увагу вирішеннюпроблем, з якими вони звертаються.

Зобов’язано головного лікаря обласного центру здоров’я С.Новосада: організувати проведення прес-конференцій з актуальних питань, що найчастіше турбують населення області в галузі медицини.

Питання роботи із зверненнями громадян розглядались на підсумковій колегії в управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації 07 грудня 2016 року за підсумками якої зобов’язано головних лікарів проаналізувати роботу із зверненнями громадян на медичних радах та видати конкретні розпорядчі документи щодо значного поліпшення цієї роботи у 2017 році.

За 2017 рік прес-центром управління охорони здоров’я проведено 26 прес-конференцій та п’ять круглих столів.