Довідка за 9 місяців 2017 року

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом 9 місяців 2017 року в управлінні охорони здоров’я Волинської облдержадміністрації проведена системна робота щодо роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

До управління охорони здоров’я облдержадміністрації за 9 місяців 2017 року надійшло 460 заяв, звернень і скарг громадян. В порівнянні з аналогічним періодом 2016 року 654 звернення, кількість звернень зменшилась на 194, або на 43,1% відсотка.

З Міністерства охорони здоров’я України надійшло 80 звернень – (17,3%) (в 2016 році – 128). З облдержадміністрації – 100 (21,7%) (в 2016 році – 212 звернень). В тому числі з Урядової гарячої лінії надійшло 78 (17%) звернень (2015 – 179 звернень). Отримано 12 звернень з прокуратури (в 2016 році – 9). Сімнадцять звернень надійшло від народних депутатів України (2016 – 22 звернення).

Безпосередньо до управління охорони здоров’я облдержадміністрації надійшло – 249 звернень (54,1%) (2016 році – 272) звернення, три подяки та 4 звернення, що стосується незадовільного медичного обслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах та стаціонарах, 49 звернень про неправомірні дії медичних працівників. За фактом розгляду скарг проводились комісійні розслідування із залученням, головних спеціалістів та головних позаштатних спеціалістів відповідного профілю управління охорони здоров’я облдержадміністрації.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації одержано 40 (в 2016 році – 34) запитів на інформацію. Запити розглянуті у встановлені терміни згідно чинного законодавства.

Із загальної кількості 460 звернень вирішено позитивно 123 або 26,7% (2016 – 155). Надано роз’яснення на 394(85,6%) звернення (2016 – 433). На внутрішньому контролі перебуває 26 звернень, в стадії вирішення – 13.

В терміновому порядку розглядались звернення з урядової «гарячої телефонної лінії». Як правило, розгляд їх здійснювався 3-5 робочих днів.

Найбільша увага приділялась розгляду звернень пільгових категорій населення: від ветеранів та інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки – 70 (15,2%) у 2016 році – 76 звернень. Результати їх розгляду позитивні.

Найбільша кількість заяв, звернень та скарг отримано від жителів м. Луцька – 100 (21,7%) (в 2016 році 175 звернень), з м. Ковеля – 25(5,4%). М.Нововолинська – 30 (6,5%), (2016 р. – 44), з Луцького району надійшло – 55 (12%) у 2016 р. – 36 (5,5%), Володимир-Волинського – 14 (3%) у 2016 р. – 34, з Ківерцівського – 17 (3,6%), (2016 р. – 33) звернення, з Маневицького району – 24 (5,2) у 2016 р. – 30, з Старовижівського та Рожищенського районів надійшло по – 8 (1,7%), (2016 р. – 25) звернень, з Камінь-Каширського району – 18, з Горохівського – 11, з Іваничівського надійшло – 7 звернень. З Любешівського району надійшло – 10 звернень, Турійського та Шацького районів по – 2 звернення. З Ратнівського району надійшло – 12 звернень, Локачинського – 5, Любомльського – 9, Шацького району отримано два звернення. З інших регіонів надійшло 74 (16%) у 2016 році – 51 звернення.

Аналізуючи структуру звернень за видом надання медичної допомоги, варто відзначити що більшість з них стосується лікування – 103 що становить 22,3% (в 2016 році – 180 звернень); щодо встановлення або зміни групи інвалідності – 29 (6,3%) у 2016 р. – 42 звернення, (в 2015 році – 64 звернення); про забезпечення ліками та виробами медичного призначення – 57 (12,3%), 2016 р. – 55; суглобопротезування – 44 (9,5%), в 2016 р. – 54; на оздоровлення та санаторно-курортне лікування – 3 звернення (2016 – 5); забезпечення слуховим апаратом надійшло 3 звернення, про реорганізацію закладів охорони здоров’я області надійшло 1 звернення; з інших питань – 133 (28,9%) звернень, (2016 році – 309 звернень).

Колективних надійшло 4 звернення (в 2016 році – 11).

Розгляд звернень здійснюється у визначенні законодавством терміни.

Повторні звернення надходили переважно з Міністерства охорони здоров’я України та облдержадміністрації з приводу надання матеріальної допомоги на лікування, про встановлення групи інвалідності та інші. Питання розглядались на апаратних та оперативних нарадах в управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації.

На особистому прийомі в начальника та заступників начальника управління охорони здоров’я облдержадміністрації побувало 83 громадянина (2016 – 93).

Відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян» рішення колегії обласної державної адміністрації від 25 лютого 2016 року №1/2 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації за 2015 рік», з метою недопущення формального, несвоєчасного розгляду звернень, що надходять в управління охорони здоров’я облдержадміністрації було видано наказ від 22 березня 2016 року № 106-од «Про удосконалення роботи із зверненнями громадян» в якому зобов’язано головних лікарів лікувально-профілактичних закладів області узяти під особистий контроль розгляд звернень і забезпечення першочергового особистого прийому учасників АТО, членів їх сімей та пільгової категорії громадян і приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими вони звертаються.

Зобов’язано головного лікаря обласного центру здоров’я С. Новосада: організувати проведення прес-конференцій з актуальних питань, що найчастіше турбують населення області в галузі медицини.

Питання роботи із зверненнями громадян розглядались на підсумковій колегії в управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації 27 вересня 2017 року за підсумками якої зобов’язано головних лікарів проаналізувати роботу із зверненнями громадян на медичних радах та видати конкретні розпорядчі документи щодо значного поліпшення цієї роботи у 2017 році.

За 9 місяців 2017 року прес-центром управління охорони здоров’я проведено 24 прес-конференцій та п’ять круглих столів.