Довідка за І квартал 2017 року

В управлінні охорони здоров’я  облдержадміністрації проводиться робота по забезпеченню конституційного права громадян на звернення громадян.

До управління охорони здоров’я облдержадміністрації за І квартал 2017 року надійшло 190 заяв, звернень і скарг громадян. В порівнянні з аналогічним періодом 2016 року (259) кількість звернень зменшилася на 69 або на 26,6 відсотка.

Керівництвом управління охорони здоров’я облдержадміністрації під час проведення особистих прийомів прийнято 31 громадян, у минулому році за цей період прийнято 39 громадян.

На адресу управління охорони здоров’я облдержадміністрації  надійшло з Міністерства охорони здоров’я України – 32 або (16,8%), (2016 р. – 59) звернень, з облдержадміністрації – 47 (24,7%), (2016 р. – 85) з прокуратури – 5 (2,6%). Зменшилася кількість звернень від народних депутатів  України – 14 (2016 – 29).

В тому числі з урядової «гарячої телефонної лінії» облдержадміністрації та Міністерства охорони здоров’я України надійшло 40 звернень, в 2016 році за І квартал отримано 85 звернень.

Безпосередньо до управління охорони здоров’я облдержадміністрації надійшло 92 (48,4%), (2016 році – 97 або 14,2%) звернення, 5 звернень, що стосується незадовільного медичного обслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах та стаціонарах, 9 звернень про неправомірні дії медичних працівників.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» управлінням охорони здоров’я  облдержадміністрації одержано 41 (2016–51) запитів на інформацію. Запити розглянуті у встановлені терміни згідно чинного законодавства.

Із загальної кількості (190) звернень вирішено позитивно 39 або 20,5%, (2016 – 40). На внутрішньому контролі перебуває 14 звернень, в стадії вирішення 30.

В терміновому порядку розглядались звернення з  урядової «гарячої телефонної лінії». Як правило, розгляд їх здійснювався 3-5 робочих днів.

Найбільша увага приділялась розгляду звернень пільгових категорій населення: від ветеранів та інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки – 30, а за минулий рік отримано 31 звернення. Результати їх розгляду позитивні.

Переважна кількість заяв, звернень та скарг отримано від жителів м. Луцька – 23 (12,1%), з Ковельського району – 9 (4,7%), з Ківерцівського  району отримано – 8 (4,2%), Володимир-Волинського – 10 (5,2%), Горохівського – 7 (3,6%), з м. Нововолинська одержано – 13 (6,8%), з Маневицького району – 10 (5,2%). З Луцького району надійшло – 44 (23,1%), Любомльського – 6 (3,1%), Іваничівського – 2 (1,0%), Камінь-Каширського – 7 (3,6%), Любешівського – 7 (3,6%), Старовижівського – 4 (2,1%), Ратнівського – 6 (3,1%), Локачинського – 4 (2,1%), Рожищенського – 3 (1,5%). З Турійського та Шацького району надійшло одне звернення. З інших регіонів надійшло 17 (8,9) звернень.

Аналізуючи структуру звернень за видом надання  медичної допомоги, варто відзначити що більшість з них стосується  лікування 57, що становить 30,0%, (2016  – 71, 27,4%); про забезпечення ліками та виробами медичного призначення надійшло 18 (9,4%), (2016 – 19, 7,3%); щодо встановлення або зміни групи інвалідності надійшло 5 звернень (2,6 %), тоді як в (2016 році – 23, 8,8%); про суглобопротезування – 27 (14,2%); про реорганізацію закладів охорони здоров’я області надійшло 1 зверненя; про забезпечення слуховим апаратом надійшло 1 звернення; з  інших питань – 51 звернення.

Колективних надійшло 2 звернення із них 95 громадян. Розгляд звернень здійснюється у визначенні законодавством терміни.

Зменшилась кількість повторних звернень, що становить 3, або 1,5% (в 2015 році – 52 звернення, 5,6%), які надходили переважно з Міністерства охорони здоров’я України та облдержадміністрації з приводу надання матеріальної допомоги на лікування, забезпечення медикаментами та інші. Питання розглядались на апаратних та оперативних нарадах. 

Відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян» рішення колегії обласної державної адміністрації від 25 лютого 2016 року № ½ «Про підсумки роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації за 2015 рік», з метою недопущення формального, несвоєчасного розгляду звернень, що надходять в управління охорони здоров’я облдержадміністрації було видано наказ від 22 березня 2016 року №106-од «Про удосконалення роботи із зверненнями громадян» в якому зобов’язано головних лікарів лікувально-профілактичних закладів області узяти під особистий контроль розгляд звернень і забезпечення першочергового особистого прийому учасників АТО, членів їх сімей та пільгової категорії громадян і приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими вони звертаються.

Зобов’язано головного лікаря обласного центру здоров’я С.Новосада: організувати проведення прес-конференцій з актуальних питань, що найчастіше турбують населення області в галузі медицини.

Питання роботи із зверненнями громадян розглядались на підсумковій колегії в управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації 14 лютого 2017 року за підсумками якої зобов’язано головних лікарів проаналізувати роботу із зверненнями громадян на медичних радах та видати конкретні розпорядчі документи щодо значного поліпшення цієї роботи у 2016 році.

За І квартал 2017 рік прес-центром управління охорони здоров’я проведено 6 прес-конференцій та 3 круглих столів.